onsdag 26. september 2012

Apportering i vann

Ny øving med apportering fra vann.  Det var pøsregn, så da passet det godt å trene på vann tenkte jeg. Det var ganske lavvann i fjorden denne dagen, så det ble ikke så veldig mye svømming (på bikkja) men våt ble hun iallefall. Hadde jeg kastet bedre kunne det vel blitt mer svømming også.  Synes hun er blitt veldig flink til å løpe tilbake til meg før hun rister seg, men det skal ikke mye til før hun velger å slippe dummy og riste seg.  Jeg fyer henne på det, på denne skuffede nedslåtte måten og forsøker å overbevis med hvor glad jeg blir når hun kommer helt inn til meg.  Men prøver jeg å strekke strikken ved at hun skal stå eller sitte litt før jeg tar dummyen så slipper hun.
Men alt i alt går det mye bedre, hun løp et godt strekke fra vannet, over tang og sand, opp noen steiner og over en smal betongstripe og fram til meg. Så det kommer seg.

Ellers er det jeg som må bli bedre på å ta imot også. Jeg er fælt klønete i å ta imot! Øve øve øve, dette må jeg bli bedre på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar