onsdag 26. september 2012

Apportering på jorde

Trente litt på kordet her om dagen. Det var nyslått gressjorde, traktoregga lå fortsatt spredd utover. Jeg brukte de nye dummyene.  De er skikkelig fine og gode og faste, ihvertfall foreløpig.  Awa var i slaget og henta fint alt jeg kasta til henne.  Eneste trøbbelet var et brenneslekratt. Hun vegrer seg for å gå der, og det kan kanskje komme av at hun har brent seg litt på brennesler i hagen, når tennisballen har havnet feil.  Jeg skal passe på å finne kratt til henne uten brennesler seinere, så hun ikke får den vanen  gå rundt istedenfor å gå rett på nedslagstedet.

Jeg hadde mange utsendelser til område i kanten av jorde der det var en treklynge som skilte seg godt ut og derfor lett for henne å finne igjen.  Siste utsendinga dit var nok på over 100 meter. Jeg vekslet på å sende ut fra venstresiden min og på bakover-signal.

Siste utsendinga var mot et hvitt traktoregg jeg hadde sendt på tidligere.  Avstand rundt 70-80 meter. Frøkna løp uten å nøle rett på og henta dummy. Veldig flink!

Jeg prøvde meg også på en enkel stopp med sidedirigering. Stopp med vokal kommando, for fløyta var ikke med....  hun stoppa ikke på første, så jeg trente litt kjapt med stopp, og så gjorde vi øvelsen igjen, løp mot meg, jeg ropte stopp, hun stoppet og jeg sendte mot venstre og en dummy som lå ved en hvit høyball. Funka veldig bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar