onsdag 3. oktober 2012

På tur i høstskauen

Men før vi gikk tur, stoppa vi på en gressplen og trente litt stoppsignal og litt nærsøksignal.  til slutt satte jeg sammen en liten øvelse der jeg sendte Awa bare 3-4 meter fra meg for å søke i et område, når hun hadde snust en liten stund og ikke fant noe, blåste jeg stopp, og dirigerte henne til venstre der hun tidligere også hadde funnet tennisballen. Det funket kjempefint! Lille snuppa stoppa så fint og så på meg, jeg sendte til venstre og hun farte avgårde til området som lå ca 10 meter unna henne og når jeg blåste søkesignal smalt hun nesa i bakken og fant ballen. Perfekt synes jeg.

Så var det tur der hun fikk løpe løs og bare kose seg, ispedd et par tre ganger hvor jeg blåste stopp og kastet ball til henne som belønning for at hun stoppa.  Det vanskeligste med det er å greie å kaste langt nok når jeg stopper henne på litt avstand. Selv med ballkaster går det jo i hytt og gevær men vi fikk det til.  Skal se om jeg kan skaffe meg en tennisracket og prøve å slå baller med den. For vi må få til å øve på stopp også på avstander over 10-12 meter!






Hun har en bandasje på venstre labb, etter en skade hun fikk på Næra, på den øverste lille puta hun har litt opp på beinet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar