mandag 14. november 2011

Ny vofs i huset!

En ny liten hund har flyttet hjem til meg.  Det er lille Searover D'Awa, på 7 måneder.


















Jeg og venninnen min Mette reiste bortover på lørdag, overnattet på Vilsta Sporthotell i Eskilstuna, dro så bort til kennelmamma Anki på søndag formiddag. Der fikk vi treffe den lille Awa selv og hennes mamma Dusty. Og en mange andre hunder de hadde hjemme. Alle var så trivelige, både folk og hunder.  Jeg bestemte meg for å ta Awa med meg hjem, og reisen gikk utrolig bra.  Det er mange timer å kjøre fra Eskilstuna til Horten! Men den lille sorte lå så stille og rolig. Vi stoppet noen ganger på veien så klart, og Awa var like pigg og glad hver gang, ville gjerne ha godbit, og snuste ivrig omkring.
Vel hjemme var det jo møte med Pelle. Mette sto nede i hagen og holdt han i bånd, mens jeg tok Awa med inn i gården og slapp henne løs. Så holdt jeg Pelle mens de snuste og hilste på hverandre. Så fikk Pelle være løs også, og de fortsatte snusingen og fikk noen godbiter, til slutt tok jeg begge med meg inn, og lille A føk omkring og undersøkte alt i full fart.  Jeg har åpen løsning ned til kjelleren men der er det heelt mørkt når det er mørkt ute, så dit ned gikk hun ikke, hun strakk seg bare nedover så langt hun kunne med bakbeina fremdeles øverst i trappa.



















Pga oppussing på soverommet i 2. etasje sover jeg nå på madrass i stua. Så la jeg en sort hundemadrass ved siden av meg og så la vi oss. Selvfølgelig syntes lille A at min madrass var best, men hun skjønte fort at den sorte var hennes. Bare å skyve henne rolig bort et par ganger så var den i boks.  Pelle sover i sofaen som vanlig.
I dag tidlig løp hun ned i kjelleren av seg selv, så hun er veldig modig synes jeg.
Midt på dagen gikk vi bort til mamma som bor bare ca 5-6 minutters gange fra meg. Awa saumfarte det huset også, alle kriker og kroker, opp i andre etasje, og så tok vi alle sammen en tur ned i kjelleren.
Nå er vi hjemme igjen, bikkjene har spist, jeg skal ha min mat om få strakser.

















Ting som står øverst på treningslista med Awa er:
Gå pent i bånd: ikke dra og ikke fare fra side til side foran meg men holde seg på venstre side.
Lyde navn og innkalling bedre.
Apportering. Hun kan komme med ting men har liksom ikke helt inne den der med å "hente så får jeg noe snask."
Men aller først skal vi selvfølgelig bli godt kjent med hverandre, hun får lære hvilke regler som gjelder her: ikke stjele mat fra Pelle (eller meg for den saks skyld). Ikke hoppe på akvariet eller opp på kjøkkenbenken, ikke ta noe som ligger oppå bord og benker.
Vi må øve på å ta på labbene og forberede til kloklipping.
Pelle er veldig tålmodig med henne, bare en gang har han så  vidt løfta leppa. Synes han er utrolig snill, ikke bare enkelt å takle å ha ei svart snute klistra til sin egen snute, eller en kaninbamse trøkt opp i ansiktet om og om igjen.
Ny dag imorgen, håper denne natta går like greit som forrige.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar