søndag 29. mai 2011

Pelle 8 år idag!!!!!

Pellegutten er 8 år gammel idag! Han feirer dagen med et ekstra godt tyggebein.





Ellers har Forsythiabusken fått gjennomgå idag. Den ble kuttet ned ganske så brutalt, men så hadde den også blitt altfor stor OG den hadde faktisk påbegynt sin vandring INN i huset. Greiner presset inn bak kledningen på veggen er IKKE OK. 




Den gyldne Rhododendron busken er i full blomst nå. Synd ikke hageeieren har vært noe flink til å luke rundt. Da hadde det blitt enda penere.






Tidligere denne uka kjøpte jeg et splitter nytt utvendig filter til akvariet. Av beste merke; Eheim 2075, opp til 600 liter, 1250 l/h, komplett med filtermedie og alt. 

Leste bruksanvisningen et par ganger og trenger litt mer tid på å få opp selvtillitten til å gå løs på denne her. Dytt her og press der, skyll slik og sånn, og i riktig rekkefølge i riktig mengde, og fyll på vann, men ikke DER,    og press her gjentatte ganger og forsikre deg at alt er tett..... ganske viktig akkurat det der, hvis ikke er dette filteret fullt ut i stand til å pumpe ut nesten alle de 400 literne i akvariet ut på gulvet. I tillegg må jeg feste slangene til ut og innsug rørene og jeg må finne ut av hvordan jeg skal greie det.  Det blir nemlig fryktelig trangt og vil kreve flere krefter enn jeg har for øyeblikket.


Pelle var tydelig på at han gjerne ville hjelpe; kjekk kar det!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar