tirsdag 17. mai 2011

17.mai

En stille og rolig 17. mai. 
Pelle og jeg sov lenge om morgenen, så slappet vi av i sofaen, så kjørte vi til ei god venninne og slappet av litt til, spiste en god middag, spiste sjokolademousse med krem og rød gele til dessert, kaffe, slappet av litt til og kjørte så hjem igjen.
Hjemme igjen byttet jeg lyspærer i akvariet. De hadde vært brukt i ca. et år når jeg kjøpte det, og det er vel omtrent et halvt år siden, så nå var det på tide å få nye. De er dyre disse lysstoffrøra! Nesten 500 kr. for 2 stk! Jeg kjøpte et Juwel "Nature" rør i lysfarge 4100 Kelvin. Det gir et ganske varmt lys og gir fiskene fin farge. Det sitter lengst frem i armaturet. Det andre røret er et Juwel "Day" rør med lysfarge 9000 Kelvin, det gir et blåere (her omtrent hvitt) lys og er fint for plantene, så det plasseres lengst bak.

For et par uker siden sådde jeg noen frø fra tomater og paprika. Frøene har jeg tatt fra grønnsaker jeg har kjøpt i butikken. Jeg har tørket dem og så sådd dem. Idag har jeg plantet 4 tomatplanter og 5 paprikaplanter over i potter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar